مجموع نظرات: ۴
چهارشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۱
۰ نفر

امروزه ساخت خانه چوبی پیش ساخته با قیمت مناسب و به کمک بهترین نوع چوب‌ها، در میان مردم طرفداران بسیاری دارد.‌

image-20230426134451-1.jpeg

اغلب مردم، آرزوی داشتن یک خانه چوبی را دارند. زیرا این خانه های چوبی، حس آرامش را به ساکنین خود هدیه می دهند. ساخت خانه چوبی پیش ساخته توسط مهندسان و متخصصان این حوزه و در محل مخصوص این کار، انجام می‌گیرد. اگر قصد خریداری خانه چوبی پیش ساخته را دارید ولی اطلاعات تخصصی و کافی در این زمینه ندارید، خواندن این مقاله به شما پیشنهاد می‌شود.

ساخت خانه چوبی پیش ساخته

خرید و ساخت خانه چوبی پیش ساخته، بیشتر از یک قرن است که در کشورهای توسعه یافته مانند آمریکا، رونق یافته است. به گونه ای که این خانه های چوبی در میان مردمان آن‌ها، بسیار پرطرفدار و محبوب هستند. در کشور ما نیز چندین سال است که این خانه های چوبی پیش ساخته، در میان مردم، شناخته شده و پرطرفدار هستند. بهتر است در نظر داشته باشید که ساخت خانه چوبی پیش ساخته براساس نوع سلیقه و سفارش مشتری، در غالب سبک‌های مختلفی مانند مدرن، مینیمال و کلاسیک و غیره انجام می‌گیرد. همچنین طراحی و ساخت خانه چوبی پیش ساخته باید به شکلی باشد که این سازه ها قابل حمل باشند.

مصالح مورد نیاز در ساخت خانه چوبی پیش ساخته

در ساخت خانه چوبی پیش ساخته از چوب‌های مختلفی مثل چوب آکاسیا، توما سایپرس، ون، ایپه، بلوط سفید، ساج و رد وود استفاده می‌شود. همه ی این چوب‌ها، دارای مزایای ویژه ی خود هستند. اما می‌توان مزایای کلی همه ی این چوب‌ها را مقاومت و پایداری بالا دربرابر پوسیدگی، ضد آب و رطوبت بودن، مقاومت بالا دربرابر نفوذ حشرات و قارچ‌ها، دردسترس یودن و غیره دانست. قیمت این چوب‌ها متفاوت است و می‌توان براساس میزان بودجه، مناسب‌ترین آن‌ها را انتخاب و استفاده کرد. البته لازم به ذکر است که اغلب شرکت‌های سازنده خانه چوبی پیش ساخته، بیشتر این الوارهای چوبی را از کشورهای خارجی وارد می‌کنند. این چوب‌های خارجی نیز از جنگل‌های تجدید پذیر و مصنوعی بدست آمده اند. بنابراین این چوب‌ها، قابلیت بازیابی دارند. به همین دلیل، امروزه ساخت خانه چوبی پیش ساخته، دوستدار محیط زیست است و ضرری برای طبیعت ندارد.

مراحل ساخت خانه چوبی پیش ساخته

ساخت این خانه های چوبی پیش ساخته، مراحل گوناگونی دارد که متخصصان سازنده ساختمان‌های چوبی در این گونه فرایندها، باید تمامی این مراحل را به طور دقیق اجرا کنند. تا سازه چوبی از استاندارد بالایی برخوردار باشد. در اولین مرحله ساخت خانه چوبی پیش ساخته باید بهترین و مناسب‌ترین نوع چوب انتخاب شود. این‌کار باید قبل از آغاز چارچوب خانه چوبی صورت بگیرد. البته خالی از لطف نیست که این چوب‌ها، درجه بندی دارند که برای جلوگیری از آسیب دیدگی و پوسته پوسته شدن سازه چوبی بهتر است از چوب درجه یک استفاده شود.

همه چیز درباره ی ساخت خانه چوبی پیش ساخته

در دومین مرحله از ساخت خانه چوبی پیش ساخته باید ساخت فونداسیون آن، آغاز شود. این فرایند به صورتی است که باید زمین محل احداث خانه چوبی پیش ساخته، مشخص شود. برای این مرحله، حضور مهندسان و متخصصان مجرب این کار، الزامی است. همچنین این افراد فعال، پس از انجام فونداسیون، بایستی عایق رطوبتی را برای احداث ساختمان چوبی رعایت کنند.

در سومین مرحله ساخت خانه چوبی پیش ساخته، باید اجزای اسکلت خانه چوبی به اجرا درآید. این اجزا شامل صفحه آستانه، ناودانی و تیرچه هستند. به طوری که نخستین قطعاتی که در ساخت خانه چوبی پیش ساخته، نصب می‌شوند، صفحه آستانه است. صفحه آستانه، همان قطعات چوب تحت فشار است که به طور مستقیم به فونداسیون سازه متصل می‌شوند. صفحه آستانه، سازه چوبی را دربرابر حملات حشراتی مثل موریانه ها و پوسیدگی ناشی از آب و رطوبت، مقاوم می‌سازند. پس از صفحه آستانه، وقتِ اتصال ناودانی است. ناودانی‌ ها همان میخ‌های قطعات چوبی به شکل عمودی است. نقش این میخ‌ها، تشکیل دیوارهای خانه چوبی پیش ساخته است. پس از ناودانی، نوبت به اتصال تیرچه ها می رسد.‌تیرچه ها به شکل افقی هستند. بهتر است بدانید که ناودانی ها این قابلیت را به سازه های چوبی می‌ دهند تا تیرچه ها روی آن‌ها قرار بگیرند. نقش تیرچه ها، پشتیبانی از سقف سازه است. همچنین در ساختمان‌های چوبی چند طبقه، تیرچه ها، پشتیبانی کف سازه نیز بر عهده دارند.

هزینه ساخت خانه چوبی پیش ساخته

اغلب چوب‌های بکار رفته در ساخت خانه چوبی پیش ساخته، از کشورهای خارجی وارد می‌شوند. بنابراین، به دلیل نوسانات قیمتی ارز و مسائل اقتصادی در کشور، ساخت این نوع سازه های چوبی، قیمت کمی نخواهد داشت. البته هزینه ی ساخت آن‌ها به عوامل مختلفی بستگی دارد. به عنوان مثال: هرچه قدر که از مصالح گران‌قیمت‌تر استفاده شود، قیمت ساخت سازه چوبی نیز بالاتر خواهد بود. همچنین نوع دیوارها نیز می‌تواند به صورت تک لایه یا چند لایه باشند. همچنین نوع پوشش سرامیک، کاشی و سقف در فضای داخلی سازه نیز بسیار مهم است. بعضی از سازه ها نیز به صورت عایق حرارتی و صوتی ساخته می‌شوند که با توجه به هزینه ی ساخت خانه چوبی پیش ساخته نیز متفاوت خواهد بود.

مزایای ساخت خانه چوبی پیش ساخته

یکی از اصلی‌ترین مزایای ساخت خانه چوبی پیش ساخته، سرعت بالای ساخت و طراحی آن‌ها است. به همین دلیل، ساخت آن‌ها در وقت و هزینه ها، صرفه جویی به عمل می آورد. همچنین این خانه ها در شرایط آب و هوایی باران و برف شدید نیز کاربرد بالایی دارند و مقاوم هستند. همچنین این ساختمان‌های چوبی زیبا، دربرابر زلزله، آتش، آب و رطوبت، اشعه های مضر آفتاب و غیره مقاوم هستند.

همه چیز درباره ی ساخت خانه چوبی پیش ساخته

این روزها مراکز گوناگونی در زمینه ی طراحی و ساخت انواع خانه های چوبی فعالیت می‌کنند. به طوری که یکی از باتجربه ترین آن‌ها، گروه مهندسی آرتمن پاسارگاد است. مهندسان و متخصصان سازنده انواع خانه های چوبی در این مرکز، تمامی نکات بنیادی و خاص را در ساخت این ساختمان‌ها رعایت می‌کنند. بهتر است بدانید که تمامی خانه های چوبی ساخته شده توسط گروه مهندسی آرتمن پاسارگاد، از استاندارد و امنیت بالایی برخوردارند. زیرا این خانه ها، تمامی سیستم‌های اعلام حریق را دارا هستند. همچنین تمامی این سازها، از برق کشی استاندارد و اصولی، بهره مند هستند. مهندسان این گروه، تمامی اصول فیزیکی ساختمان را به درستی پیاده سازی می‌کنند. به همین دلیل، دریافت جواز ساخت خانه های چوبی ساخته شده به کمک این گروه، پروژه ای ساده است و در زمانی کوتاه تر انجام می‌گیرد. شما می‌توانید برای انجام سفارش، طراحی و ساخت انواع خانه های چوبی توسط این شرکت، به سایت‌ http://wooden-villa.com    مراجعه نمایید.

کد خبر 756286

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    3 3
    ساخت خانه های چوبی برای ایران اصلا مناسب نیست. اگر در آمریکا و اروپا خانه هارا با چوب می‌سازند بخاطر وفور جنگل و فراوانی و ارزان‌تر بودن چوب است. درصورتیکه در ایران جز نوار شمالی جنگل و چوب وجود ندارد. دوم اینکه در مقاوم بودن خانه های چوبی در برابر طوفان زیاد نیست برای همین مدام در آمریکا بدنبال هر طوفان و گردباد شاهد تخریب خانه ها و تلفات جانی هستیم. مناسب ترین روش در ایران برای ساخت خانه های ویلایی یک و دو طبقه همان بنائی با آجر و ملات ماسه سیمان و تعبیه شناژهای قائم جهت استقامت در برابر زلزله است که درصورت رعایت مشخصات بتن و ارماتوربندی هم در برابر زلزله تا ۷ ریشتر و هم طوفان و گردباد مقاوم خواهد بود و مشکلات پوسیدگی ناشی از رطوبت و حشرات هم نخواهد داشت.
  • ناشناس DE ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    5 2
    خانه چوبی چه طور در برابر آتش مقاومه؟؟؟ آتش که خیلی راحت و به سرعت چوب رو میسوزونه و شعله ورتر میشه...